نکات مهم مراقبت از موهای رنگ شده

طی فرایند رنگ کردن مو مقدار زیادی مواد شیمیایی که در ساختار رنگ مو به کار برده شده، وارد بافت مو می‌شود و قطعاً این مواد شیمیایی ضررهایی را برای  سلامت موها به همراه دارد. به همین دلیل بانوان پس از رنگ کردن موهای خود باید مراقبت‌هایی را انجام دهند تا از ورود آسیب بیشتر نظیر خشکی و شکنندگی به موهای خود جلوگیری کنند.به چند مورد از این نکات توجه کنید:

 ۳ روز از شستشوی آن خودداری کنید

صبر کردن به مدت ۳ روز برای شستن موهای رنگ شده به این جهت است که در هنگام رنگ شدن فولیکول‌های موجود در ساختار مو باز بوده و این امر بافت مو را آسیب‌پذیر می‌کند. لذا اگر در همین مدت شما موهای خود را بشویید ممکن است به بافت مو آسیب برسد. از طرفی رنگ مو برای تثبیت بر روی مو به زمان بیشتری نیاز دارد و با شستن بلافاصله آن مسلماً رنگ آن از بین می‌رود.

از شامپوی ویژه موهای رنگ شده استفاده کنید

برای موهای رنگ شده باید از شامپوهای مخصوص استفاده کرد تا موهای رنگ شده که حال مستعد آسیب نیز هستند، آسیب نبینند. در این راستا تولیدکنندگان اقدام به تولید شامپوهایی کردند، که علاوه بر ایجاد دوام و درخشندگی در موهای رنگ شده سبب حفاظت از آن‌ها در برابر آسیب‌هایی نظیر خشکی و شکنندگی هم می‌شود.این شامپوها از ،از بین رفتن رنگ موها جلوگیری کرده و همچنین در ساختار خود دارای آبرسان مواد مغذی است . توجه داشته باشید که برخی از شامپوهای موجود در سطح بازار برای موهای رنگ شده مناسب نبوده و احتمال آسیب به موها را افزایش می‌دهد چرا که این شامپو ها در ساختار خود حاوی موادی نظیر الکل و سولفات‌ها است که برای موهای رنگ شده ضرر دارد‌.

استفاده از نرم کننده بعد ازشستن موهای رنگ شده

استفاده از نرم کننده فواید بسیاری برای موهای رنگ‌شده و یا موهای طبیعی و رنگ نشده دارد. چرا که نرم کننده‌ها با ساز و کاری سبب محافظت از مو می‌شود و در کنار حفاظت از مو افزایش حجم موها و درخشندگی آن را به دنبال دارد‌.

استفاده از ماسک موی داخل حمام

برای سالم‌تر ماندن موهای رنگ شده و حفظ درخشندگی آن شما می توانید از ماسک موهایی که برای استفاده در داخل حمام تولید شده بهره‌گیری کنید. بدین صورت که در زمان استحمام یک بار در هفته ماسک مو را بر روی موهای مرطوب خود قرار داده و همه جای مرا به مواد آن آغشته کنید. سپس بعد از نیم ساعت موهای خود را آبکشی کرده و نرم و درخشنده تر شدن آن را مشاهده خواهید کرد. لازم به ذکر است که ماسک مو دارای انواع مختلفی بوده و یکی از انواع این ماسک ها ماسک های پروتئینه است.می‌توانید با استفاده از ماسک‌های پروتئینه، کمبود پروتئین در موهای خود را جبران کرده و از این طریق به افزایش دوام و انعطاف پذیری موهای خود کمک کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *