ژلیش ناخن امروزه یکی از زیباترین و مورد استقبال‌ترین دیزاین‌های ناخن به حساب می‌آید که محبوبیت بسیاری در دنیای مد و میکاپ از آن خود کرده و جایگزین استفاده از ناخن‌های مصنوعی و کاشت‌های موقت شده است. اگرچه بر روی ناخن‌های کاشت و مصنوعی هم می‌توان ژلیش را انجام داد اما ژلیش بر ناخن طبیعی شما به قدر کافی زیبا و چشم نواز خواهد بود و شما را از هرم هزینه اضافی دیگری برای زیبایی و مانیکور ناخن‌هایتان معاف می‌کند،درواقع نوعی تکنیک جدید است که به کمک ژل نرم به‌عنوان لاک اجرا می‌شود. به این صورت که مانند روکش، روی ناخن قرار می‌گیرد و آنها را زیبا و براق می‌کند. بافت لاک ژلیش نرم و ژله‌ای است و بر خلاف لاک معمولی، باید با کمک نورهای UV خشک و سفت شود. مواد به کار رفته در آن بسیار قوی است و ماندگاری زیادی روی ناخن دارد.

مزایای انجام ژلیش

  • تقویت و محافظت از ناخن
  • خشک شدن سریع
  • ماندگاری بیشتر
  • جلوه طبیعی
  • مناسب برای تمامی مشاغل

انواع ژلیش:

مدل‌های ژلیش ناخن طبیعی بسیار گسترده است و هرکس با هر نوع سلیقه و استایلی می‌تواند لاک مورد نظرش را با دیزاین مخصوص و منحصر به فردی بر سطح ناخن اجرا کند. در این قسمت چند مدل از معروف‌ترین مدل‌های ژلیش را به شما معرفی می‌کنیم:

ژلیش ناخن امبره:

برای به کار بردن تکنیک آمبره سعی کنید از چندین سایه و طیف یک رنگ و یا سه یا چهار رنگ مختلف جهت ایجاد افکت کالیدوسکوپ استفاده کنید. این تکنیک برای دیزاین ناخن بلند و کوتاه بسیار شیک و جذاب خواهد بود.

ژلیش رز گلد:

رز گلد به مجموعه پالت رنگ‌هایی گفته می‌شود که رنگ‌هایی درخشان و چشم نواز را ارائه می‌کنند .جلوه‌ای که دیزاین ژلیش رز گلد به پوست شما می‌دهد نیز یکی از جذابیت‌های این پالت رنگ است.این دیزاین ناخن یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین ترندهای جدید است و شما می‌توانید تمام ناخن‌های خود را و یا یکی دوتا از آنها را در کنار یک طرح مینیمال بر دیگر ناخن‌ها، با استفاده از رز گلد تزیین کنید و از زیبایی آنها لذت ببرید.

ژلیش فرنچ:

طراحی فرنچ ناخن، و یا نقش زدن طرح کلاسیک فرانسوی بر بالای ناخن‌ها یکی از طرح‌های مینیمال و پرطرفدار است که همیشه روی بورس هستند و با خیال راحت می‌توانید آنها را با هر تیپ و استایلی ست کنید.

ژلیش رنگ‌های تیره و عمیق:

طرح‌های ژلیش با استفاده از رنگ‌های تیره مثل مشکی و سورمه‌ای، عمق و درخشش خاصی به دیزاین ناخن شما می‌دهد و به خودی خود زیبا و نفسگیر خواهند بود. اما می‌تونید با افزودن یک تکه کوچک از لاک‌های پر زرق و برق مثل رز گلد و یا کریستال و نگین ناخن، جلوه بیشتری به دیزاین ناخنتان بدهید.

ماندگاری ژلیش:

لاک های معمولی خیلی زود از روی ناخن ها پاک می شوند البته این پاک شدن نصفه و نیمه است و چندان هم جالب نیست. با چند بار شستشوی دست احتمال اینکه لاک آسیب ببیند، هست. اما در مورد ژلیش ناخن خیال تان راحت باشد. در حالت عادی حداقل یک ماه ژلیش روی ناخن ها باقی می ماند. این در حالی است که شما کار خاصی هم انجام نمی دهید. با کمی مراقبت می توانید دوام ژلیش را بیش از این زمان هم، افزایش دهید.

بنابراین می توانید از مدت ها قبل خودتان برای مهمانی و مراسم های در پیش رو، آماده کنید. کلی هم وقت دارید تا یک طرح جذاب و متفاوت را انتخاب کنید.

مراقبت های بعد از ژلیش ناخن

بهتر است که بعد از انجام ژلیش ناخن، موارد زیر را برای مراقبت بیشتر از ناخن‌ها رعایت کنید:

  • برای محافظت بیشتر از ناخن‌ها، حتما دوبار در روز روغن کوتیکول به آنها بزنید.
  • در ۲۴ ساعت اول، بهتر است که کمتر با گرما و آب در تماس باشید.
  • اگر به فکر سلامت ناخن‌های خود هستید، پاک کردن لاک ژل در خانه را به طور کلی فراموش کنید؛ چون این کار باید توسط متخصص زیبایی انجام شود.
  • در زمان استفاده از مواد شیمیایی خیلی قوی، از دستکش لاستیکی استفاده کنید.
  • بعد از پاک کردن ژلیش، حتما از سلامت ناخن‌ها مطمئن شوید.

نحوه پاک کردن و ریموو لاک ژل

  • گلوله‌های کوچکی از پنبه را به اندازه ناخن‌ها به استون آغشته کنید و روی انگشت‌ها بگذارید.
  • دورتا دور انگشتان را فویل بپیچید و تا ۱۰ دقیقه منتظر بمانید. البته فویل نباید به قدری پیچیده شود که گردش خون را دچار مشکل کند. بعد از این مدت، باید قسمت زیادی از لاک پاک شده باشد.
  • باقیمانده لاک را هم با دستمال مرطوب با آب گرم از ناخن پاک کنید.
  • دست‌های خود را با آب و صابون بشویید. توجه کنید که صابون‌های بدون بو را استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از خشکی پوست، به مدت یک هفته وازلین را روی پوست و کوتیکول‌های ناخن بزنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *