مانیکور و پدیکور از خدمات زیبایی و مراقبتی هستند، که معمولا در سالن‌های زیبایی انجام می‌شوند. انجام دوره‌ای و مرتب این کارها برای ناخن‌های دست و پا، علاوه بر زیباتر کردن آن‌ها به رعایت بهداشت فردی نیز کمک می‌کند.

مراحل انجام مانیکور و پدیکور

مانیکور و پدیکور معمولا در سالن‌های زیبایی و توسط افراد متخصص انجام می‌شوند؛ مراحل انجام مانیکور خشک عبارتند از:

  • پاک کردن لاک ناخن
  • کوتاه کردن ناخن‌ها و سوهان کشی
  • عقب زدن کوتیکول‌های اضافه با استفاده از عقب زدن
  • برداشتن پوست‌های مرده اطراف ناخن با استفاده از نیپر یا قیچی مخصوص
  • استفاده از روغن نرم کننده یا تقویت کننده ناخن
  • استفاده از کرم مرطوب کننده مناسب پوست

 

مزایای مانیکور و پدیکور

در پاسخ به این سوال که مزایای مانیکور و پدیکور ناخن چیست باید گفت که این راه، بهترین روش برای سالم نگه‌داشتن ناخن‌ها و پوست دست و پا است. در طی مانیکور و پدیکور، کوتیکول‌های اضافه اطراف ناخن چیده شده، ناخن‌ها سوهان کشی و مرتب می‌شوند و آلودگی‌های زیر آن‌ها نیز از بین می‌روند. این عمل تنها برای خانم‌ها نیست و آقایان نیز می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

در ادامه چند مورد از مزایای مانیکور و پدیکور بیان شده است:

افزایش گردش خون

انجام مانیکور و پدیکور با ماساژ دادن پوست همراه است و این کار باعث بهبود جریان خون در دست و پا می شود. در نتیجه‌ی این کار، حرکت مفاصل بهتر شده و دردهای مفصلی نیز کاهش پیدا می‌کنند.

بهبود سلامت ناخن‌ها

هنگام انجام مانیکور و پدیکور از لوسیون‌ها و روغن‌هایی استفاده می‌شود که رشد ناخن‌ها را افزایش داده و موجب انعطاف‌پذیری و استحکام آن‌ها خواهند شد. تأمین رطوبت ناخن و مرطوب نگه داشتن آن نیز از دیگر مزایای مانیکور و پدیکور به شمار می‌رود.

کاهش استرس

یکی از راه‌های مفید برای رفع استرس، ماساژ دست و پا است. در مانیکور و پدیکور، با استفاده از روغن‌های درمانی ماساژ انجام شده که این کار موجب کاهش استرس می‌شود. علاوه بر این، آراسته و مرتب شدن ناخن‌ها باعث افزایش اعتماد به نفس شده و همین امر نیز به کاهش استرس کمک خواهد کرد.

از بین رفتن زبری پوست

در مانیکور و پدیکور، پوست دست و پا لایه برداری و آبرسانی می‌شود. بنابراین پوست‌های مرده، خشک و زبر از بین رفته و جای خود را به لایه جوان و تازه خواهند داد. در نتیجه، زبری و خارش پوست کاملا از بین رفته و پوست اطراف ناخن نرم، لطیف و زیبا می‌شود.

کاهش آلودگی و عفونت

قسمت زیر ناخن، به ویژه ناخن‌های پا، محلی برای تجمع آلودگی و عفونت بوده که در صورت تمیز نشدن، آلودگی‌ها وارد پوست شده و این امر ممکن است باعث ایجاد عفونت شود، با انجام مانیکور و پدیکور به شکل مرتب و دوره‌ای، می‌توان از این موضوع پیشگیری کرد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *